Проучване на потреблението на вино в България 2025

Проучване на потреблението на вино в България 2025

Имаме удоволствието да Ви представим най-новото издание на специализираният доклад “WINE REPORT 2025 BULGARIA”, иницииран и изготвен от екипа на LOGO Research.
В него ще откриете подробен анализ на текущите тенденции, пазарната динамика и потребителските предпочитания, които формират винената индустрия в България.

Основните акценти в доклада включват:
Консумация на алкохолни напитки
Припокриване на основни категории алкохолни напитки
Оценка на качеството и източниците на информация
Значение на произхода
Честота и тежест на покупка, място на покупка, цени
Бъдещи тенденции

Независимо дали сте производител на вино, дистрибутор, търговец на дребно или заинтересована страна в индустрията, този доклад служи като безценен ресурс за разбиране на променящия се пейзаж на потреблението на вино в България и идентифициране на възможности за растеж в рамките на пазара.

Виното е една от най-стабилните алкохолни категории по отношение на размера на аудиторията (проникване). Заедно с бирата (лагер) и ракията, тя остава водеща напитка.

По-малките категории (джин, ром, коняк, текила) показват умерен растеж, отразяващ интереса към специалните и крафт спиртни напитки. При анализа на трите най-големи категории (бира, вино и ракия) е интересно да се отбележи, че по-малко хора консумират и трите; повече хора се превръщат в изключително консуматори на един вид алкохолна напитка. Консуматорите на вино са предимно жени, по-млади хора и жители на столицата.

Всички основни видове тихи вина (червено, бяло, розе) леко се увеличава като потребление през последната година.

Честотата на покупка на вино се увеличава (от 20,8 на 24,9 пъти/годишно през 2025 г.). Обратно, тежестта на потреблението (брой чаши/месец) намалява (от 21,0 на 17,3), което предполага по-лека или по-умерена консумация.

Глобални тенденции във виното през 2025 г.

1. Устойчивост → екологични опаковки, биологично производство.

2. Осъзнато пиене → нарастващи нискоалкохолни/безалкохолни опции.

3. Премиумизация → качество и автентичност пред марката.

4. Адаптиране към климата → нови сортове грозде и региони.

5. Алтернативни опаковки → торбички в кутия, кенчета, хартиени бутилки.

6. Дигитално ангажиране → AR етикети, онлайн дегустации.

7. По-леки стилове вино → по-свежи, по-пивки вина.

Повече информация може да получите от детайлния доклад, който може да свалите по-долу:


Share this Case Study:Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Този сайт използва "бисквитки" за подобряване на неговата функционалност. виж повече

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close