Хранителни навици на българина – юни 2024

Хранителни навици на българина – юни 2024

Проучването „Хранителни навици на българина“ дава проницателен поглед върху хранителните модели, предпочитанията и нивата на физическа активност сред българското население:

  • Хранителни диети: 23% от българите спазват някаква форма на хранителна диета, а 47% спортуват поне веднъж седмично. Сред тези, които постоянно се хранят здравословно, 64% също поддържат редовна рутинна тренировка.
  • Консумация на кафе: 81% от българите пият кафе в рамките на препоръчителния лимит от четири чаши на ден, а 16% изобщо не пият кафе.
  • Прием на алкохол: 47% от населението пие алкохол поне веднъж седмично, като 19% изразяват желание да намалят консумацията си.
  • Хранене на ден: 63% от българите имат три или повече хранения през делничните дни, нараствайки до 76% през уикендите.
  • Желани диетични промени: Много българи искат да подобрят диетата си, като купуват продукти с по-високо качество (33%), ядат повече плодове и зеленчуци (29%), намаляват приема на брашно (27%) и консумират по-малко сладкиши (24%).

    Хранителни предпочитания
  • Видове храни: Суровите храни са най-често купуваният вид храна.
  • Любими кухни: Традиционната българска кухня е най-предпочитана, особено сред хората над 50 години. По-младите (на възраст 15-29 години) показват предпочитания към чуждите кухни.
  • Хранителни навици: значително мнозинство (68%) никога не ядат през нощта, докато 17% ядат, когато са емоционални. Освен това, 77% не спазват специфична диета, а 87% не практикуват гладуване.
  • Българското население е разделено по отношение на физическата активност. Половината тренира редовно, докато другата половина тренира по-малко от три пъти месечно или изобщо не. По-младите хора (15-29 години) и мъжете са по-активни физически в сравнение с други групи.

  • Традиционна българска кухня: Това е най-популярната кухня, особено сред по-възрастните хора.
  • Чуждестранни кухни: Италианската кухня е най-предпочитаната чуждестранна кухня, следвана от френската кухня, която е по-малко популярна, и азиатската кухня, която е най-малко предпочитана.
  • Този изчерпателен анализ на хранителните навици и избора на начин на живот разкрива значителни тенденции и предпочитания сред българското население, предоставяйки ценна информация за производителите на потребителски пакетирани храни и напитки, специалистите по хранене и диетолози.

Искате ли да знаете повече?
Поръчайте СЕГА, ние разкриваме невероятни факти за обикновеното поведение!

Share this Case Study:Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Този сайт използва "бисквитки" за подобряване на неговата функционалност. виж повече

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close