Индекс на потребителско доверие – септември 2023

Индекс на потребителско доверие – септември 2023

И през септември Индексът на потребителско доверие задълбочава негативната тенденция, започнала преждевременно преди края на лятото през август.

Обичайно покрай еуфорията, особено на парламентарни, но и на местни избори, надеждата за по-добро бъдеще личи в оценките на хората за финансовото състояние, общата икономическа ситуация и планираните големи покупки. През септември, обаче, този оптимизъм е изместен от тежките реални проблеми.

През август индексът на потребителски цени (измерител на инфлацията) е 13.4% на годишна база, а поскъпването в групата на хранителните продукти и безалкохолните напитки е 19.9%, като най-голямо е увеличението на цените в групата на млечните продукти и яйцата – 29.6%.
При такива значителни нива на повишение, и при положение, че относителния разход за храна в бюджета на домакинства поема основна тежест в приходите, ситуацията не вещае оптимизъм при настъпващата есен и предстоящата зима.

LOGO Research е независима агенция за маркетингови проучвания, която предоставя цялостно обслужване и консултиране на крайни клиенти, както и ценна помощ на международни изследователски агенции за услуги, покриващи основни елементи от изследователския процес.
Компанията предлага широк спектър от изследователски решения, включващи събиране и анализ на първична и вторична пазарна информация, изследвания на потребителските нагласи и навици, стратегии и програми за лоялност и други в различни сфери от икономическата дейност – потребителски стоки, здравеопазване, финансови услуги, телекомуникации, ритейл, публичен сектор, потребителски и професионални услуги и други.
LOGO Research изчислява и анализира Индекс на потребителското доверие в България по поръчка на Европейската комисия от май 2020г.

Share this Case Study:Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Този сайт използва "бисквитки" за подобряване на неговата функционалност. виж повече

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close