5 Ключови тенденции в света на маркетинговите проучвания за 2023г.

5 Ключови тенденции в света на маркетинговите проучвания за 2023г.

В днешния бързо развиващa се бизнес реалност, запазването на конкурентното предимство изисква дълбоко разбиране на поведението и предпочитанията на потребителите. Маркетинговите изследвания са ключът към придобиването на такава информация, които постоянно се развиват, за да съответстват на променящите се динамики на потребителите. 

Ето пет ключови тенденции в маркетинговите изследвания, които формират бъдещето на потребителските инсайти:

  1. Анализ на данни – малки и големи данни: Експлозията на данни от различни източници, включително социални медии, електронна търговия и устройства за Интернет на нещата, отваря нови възможности за маркетинговите изследователи. Нови анализи и техники на машинното обучение се използват сега, за да извлекат стойностни изводи от големи набори от данни, което позволява на бизнесите да правят решения, базирани на данни.
  2. Онлайн Общности: Марките се обръщат все повече към онлайн общности и инструменти за социално слушане, за да взаимодействат директно с клиентите си. Тези платформи предоставят място за реални взаимодействия, обратна връзка и дискусии, което позволява на компаниите да събират автентични инсайти и да изграждат по-силни връзки с аудиторията си.
  3. Етнографски изследвания: За да разберат истински потребителите, изследователите отиват извън традиционните анкети и фокус групи. Етнографските изследвания включват потапяне на изследователите в ежедневието на потребителите, за да наблюдават техните поведения, рутина и забележки. Този подход предоставя по-дълбоко разбиране на нуждите и мотивациите на потребителите.
  4. Устойчивост и етични изследвания: Потребителите се интересуват все повече от етичния и екологичен аспект на покупките си. Маркетинговите изследователи отговарят, като включват устойчивост и етика в изследванията си. Бизнесите, които се вписват в тези стойности, са по-склонни да намерят отговор в сърцата на потребителите.
  5. Изследвания с използване на изкуствен интелект: Изкуственият интелект революционизира изследователските анкети. Чатботовете и инструментите за анкети, базирани на изкуствен интелект, правят по-лесно събирането и анализирането на обратна връзка от клиентите в реално време. Тези технологии могат да персонализират въпросите в анкетата, като направят процеса на изследване по-привлекателен и информативен за респондентите.

Тези тенденции подчертават динамиката в характера на маркетинговите изследвания и важността бизнеса да се бъдe подготвен с най-новите методи и технологии, което е предпоставка за спечелване на конкурентно предимство и по-добро посрещане на нарастващите нужди на потребителите.

Share this Case Study:Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Този сайт използва "бисквитки" за подобряване на неговата функционалност. виж повече

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close